Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Audi

Audi

Η νέα, τρίτη γενιά του Audi TT είναι σίγουρα από τους αδιαμφισβήτητους πρωταγωνιστές της παρουσίας της γερμανικής φίρμας -και όχι μόνο- στην 84η διεθνή έκθεση της Γενεύης. Παρά το ενδιαφέρον του νέου ΤΤ κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τα Audi S1 και S1 Sportback, S3 Cabriolet και το επετειακό RS4 Avant Nogaro, τα οποία επίσης […]

Η νέα, τρίτη γενιά του Audi TT είναι σίγουρα από τους αδιαμφισβήτητους πρωταγωνιστές της παρουσίας της γερμανικής φίρμας -και όχι μόνο- στην 84η διεθνή έκθεση της Γενεύης.

Παρά το ενδιαφέρον του νέου ΤΤ κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τα Audi S1 και S1 Sportback, S3 Cabriolet και το επετειακό RS4 Avant Nogaro, τα οποία επίσης πραγματοποιούν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο ελβετικό floor, δίνοντας μια συμπυκνωμένη δόση επιδόσεων.

Ξεκινώντας από τον άτυπο πρωταγωνιστή, το νέο ΤΤ συστήνει τον πληθωρικό του χαρακτήρα του μέσω τριών εκδοχών του, της «απλής», της ΤΤS ισχύος 310 ίππων, αλλά και μιας πανίσχυρης πρωτότυπης με τα διακριτικά TT quattro sport concept για… μελλοντική χρήση.

Πέρα από την σχεδίαση η οποία στοχεύει σε μια πιο επιθετική και ταυτόχρονα πιο σύγχρονη και σύμφωνη με τα νέα δεδομένα της φίρμας, όψη, που να μην προδίδει τις ρίζες του μοντέλου, η νέα γενιά του δημοφιλούς coupe έχει κατά 2,0 εκατοστά μικρότερο μήκος, φτάνοντας συνολικά τα 4,18 μ., ενώ, χάρη στην πολυχρηστική πλατφόρμα του ομίλου MQB είναι έως και κατά 50 κιλά ελαφρύτερη, περιορίζοντας το βάρος της στα 1.230 κιλά.

Μικρότερο κατά 8,0 χιλιοστά είναι και το πλάτος του νέου ΤΤ «σταματώντας» στα 1,832 χιλιοστά, ενώ το ύψος έχει παραμείνει σταθερό στα 1,353 μ. διαφυλάσσοντας το στίγμα ενός δυναμικού coupe.

Παρά τις μειώσεις στο συνολικό μήκος και πλάτος, το νέο ΤΤ διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο το οποίο έχει ενισχυθεί κατά 3,7 εκατοστά, ενώ, αυξημένη κατά 13 λίτρα είναι και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ φτάνοντας συνολικά τα 305 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες το νέο ΤΤ θα είναι αρχικά διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, δύο βενζίνης και μία πετρελαίου.

Οι εκδόσεις βενζίνης εφοδιάζονται με τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο TFSI με άμεσο ψεκασμό ο οποίος στην «βασική» εκδοχή του αποδίδει ισχύ 230 ίππων και 370 Nm ροπής.

Αυτό σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων δίνει τη δυνατότητα στην αντίστοιχη έκδοση του γερμανικού coupe να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα (ή 5,3 δευτερόλεπτα με το προαιρετικό κιβώτιο S tronic), ενώ η μέγιστη ταχύτητα της έκδοσης ανέρχεται σε 250 χλμ./ώρα.

Ο δίλιτρος TFSI αποδίδει 310 ίππους και 380 Nm ροπής στην έκδοση ΤΤS που χρειάζεται 4,7 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» και εξοπλίζεται «de facto» με το σύστημα τετρακίνησης quattro. Ωστόσο, και στην περίπτωση της ΤΤS tο κιβώτιο S tronic ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Την μοναδική, αρχικά, πετρελαιοκίνητη έκδοση του ΤΤ θα εξοπλίζει ένας δίλιτρος TDI με ισχύ 184 ίππων και 380 Nm ροπής. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του ΤΤ επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τα 235 χλμ./ώρα.

Τις προδιαγραφές του ΤΤ συμπληρώνουν η ανάρτηση η οποία αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και τετραπλών συνδέσμων πίσω και στην περίπτωση του ΤΤS είναι και κατά ένα εκατοστό χαμηλότερη, και τα αεριζόμενα δισκόφρενα που, αναλόγως την έκδοση, φτάνουν έως και τα 338 mm διαμέτρου στο μπροστινό άξονα.

Το ΤΤ θα διατίθεται με τροχούς από 17 έως 20 ίντσες ενώ, εκτός από τα επιθετικότερα «στατικά» στοιχεία που συναποτελούν την εμφάνισή του ξεχωρίζει και μια ενεργή αεροτομή που ενεργοποιείται αυτόματα όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 121 χλμ./ώρα.

Στο 2+2 θάλαμο επιβατών του νέου ΤΤ εκτός από την συνολικά ανασύνθεση της εικόνας αυτό που τραβάει το μάτι είναι ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, δηλαδή μια οθόνη ΤFT 12,3 ιντσών με κάρτα γραφικών Nvidia Tegra 30.

Η Audi έχει μετακινήσει τα χειριστήρια για τον κλιματισμό μέσα στους αεραγωγούς ενώ τα sport καθίσματα που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του TTS «φουσκώνουν» στα πλάγια αφήνοντας έτσι στον οδηγό να επιλέξει το ποσοστό πλευρικής στήριξης.

Παρά τις συνολικά βελτιωμένες προδιαγραφές της νέας γενιάς του ΤΤ και την υπόσχεση για εκρηκτικές επιδόσεις, την παράσταση δείχνει να κλέβει το πρωτότυπο quattro sport το οποίο έχει ως αφετηρία το γερμανικό coupe, οδηγώντας ωστόσο το concept των επιδόσεων ψηλότερα.

Το επίκεντρο του ΤΤ quattro sport concept αποτελεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δίλιτρου τετρακύλινδρου TFSI ο οποίος έχει βάρος 150 κιλών και αποδίδει 420 ίππους και 450 Nm ροπής προσφέροντας αναλογία 210 ίππων/ λίτρο, περισσότερο από το αγωνιστικό νικητήριο στο LeMans R18 το 2001.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο S tronic και σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης quattro, δίνει τη δυνατότητα στο βάρους 1.344 κιλών γερμανικό πρωτότυπο να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα.

Το TT quattro sport Concept υπογραμμίζει τις επιδόσεις του με μια σειρά σχεδιαστικών διαφοροποιήσεων που αποσκοπούν στην καλύτερη αεροδυναμική και κατασκευάζονται από ανθρακονήματα με κυρίαρχη τη θηριώδη αεροτομή, αλλά και στοιχεία όπως οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και το νέο σύστημα εξαγωγής με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης που καλούνται να υποστηρίξουν τις νέες προδιαγραφές του κινητήρα.

Τον κόσμο των επιδόσεων αλλά στην μικρή κατηγορία αναλαμβάνει να ενσαρκώσει από το floor της ελβετικής έκθεσης το Audi S1.

Το Audi S1 το οποίο θα είναι διαθέσιμο τόσο σε τρίθυρη όσο και στην πεντάθυρη, Sportback, διεκδικώντας μια θέση στην κατηγορία των “hot” supermini, όντας το μόνο του είδους του με τετρακίνηση στο βασικό του εξοπλισμό ί.

Εξωτερικά, τη διαφορετικότητα της ισχυρότερης έκδοσης του μικρού Audi υπογραμμίζει το αιχμηρότερο bodykit το οποίο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει πιο έντονα σχεδιασμένους προφυλακτήρες, πιο αδρά «γραμμένα» κατώτερα πλευρικά τμήματα, και τη χαρακτηριστική αεροτομή, ενώ την εικόνα συμπληρώνει η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης.

Στα σπλάχνα του S1 και S1 Sportback βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος TFSI με χωρητικότητα 2,0 λίτρων απόδοσης 231 ίππων και 370 Nm ο οποίος με τη συνδρομή του γνωστού quattro μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

Στη γλώσσα των αριθμών αυτό μεταφράζεται στη δυνατότητα στο S1 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα –ο αντίστοιχος χρόνος είναι κατά 1/10 του δευτερολέπτου μεγαλύτερος στο S1 Sportback λόγω του επιπλέον βάρους του- τη στιγμή που η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα.

Την επιπλέον ισχύ συμπληρώνουν βελτιώσεις στην ανάρτηση αλλά και στο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού ενώ το σύνολο συμπληρώνεται από τα μεγαλύτερα δισκόφρενα διάστασης 310 mm στο μπροστινό άξονα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής για κόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της έκδοσης.

Η διάθεση των Audi S1 και S1 Sportback θα ξεκινήσει στη Γερμανία από το δεύτερο τρίμηνο του 2014 σε τιμές που θα ξεκινούν από τα 29.950 ευρώ και 30.800 ευρώ, αντιστοίχως.

Μένοντας πάντα στον κόσμο των S, η Αudi παρουσιάζει και την αντίστοιχη έκδοση του Α3 Canriolet.

Όπως συμβαίνει και με τις γνωστές αντίστοιχες εκδόσεις του μικρομεσαίου Audi, S3, S3 Sportback και S3 Sedan, το S3 Cabriolet θα αξιοποιήσει το δίλιτρο turbo TFSI με απόδοση 300 ίππους και 380 Nm ροπής σε συνδυασμό με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης quattro.

Το σύνολο συμπληρώνεται από το έξι σχέσεων κιβώτιο S-tronic, δίνοντας τη δυνατότητα στο ανοιχτό μοντέλο να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται σε 250 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα αντίστοιχα μεγέθη της έκδοσης διαμορφώνονται σε 7,1 λίτρα/100 χλμ. και σε 165 γραμμ. /χλμ. CO2.

Εξωτερικά, το στίγμα του S3 Canriolet , δίνουν οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, τα μεταλιζέ καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών, το επιχρωμιωμένο περίγραμμα του παρμπρίζ ενώ, θα υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές για το χρώμα της οροφής η οποία μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει σε 18 δευτερόλεπτα και σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Audi το S3 Cabriolet διαθέτει χώρο αποσκευών 285 λίτρων, χωρητικότητα η οποία περιορίζεται σε 245 λίτρα όταν η οροφή είναι ανοιχτή.

Παράλληλα με τις εξωτερικές διαφοροποιήσεις του και την ισχύ των 300 ίππων από το δίλιτρο κινητήρα το S3 Cabriolet έχει μειώσει και κατά 2,5 εκατοστά την απόστασή του από το έδαφος, χάρη σε μια πιο sport διάταξη της ανάρτησης. Το προφίλ της έκδοσης συμπληρώνουν δισκόφρενα διαμέτρου 340 mm στους μπροστινούς τροχούς με μαύρες δαγκάνες για τις οποίες υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κόκκινου χρώματος.

Την παρουσία της Audi στη ελβετική έκθεση συμπληρώνει μια επετειακή έκδοση του RS4 Avant.

To RS4 Avant Nogaro γιορτάζει τα 20χρονια από την εμφάνιση του, RS2 Avant, του αυτοκινήτου που καθιέρωσε τα διακριτικά RS και ό,τι αυτά συνεπάγονται για την γκάμα της φίρμας, σήμερα.

Η επετειακή έκδοση RS4 Avant Nogaro βάφεται στο ίδιο γυαλιστερό μπλε χρώμα με την ονομασία Nogaro, του αρχετυπικού RS προς τιμήν των δύο νικών τoυ Frank Biela στην πίστα Nogaro στο γαλλικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού το 1993, ενώ, διαθέτει και τις ίδιες λεπτομέρειες όπως το γυαλιστερό περίγραμμα των παραθύρων, η αντίστοιχη όψη στα στοιχεία της γρίλιας και οι ματ μαύρες ράγες της οροφής.

Κάτω από το καπό της επετειακής έκδοσης φιλοξενείται ο V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας 4,2 λίτρων του γνωστού RS4 Avant, το οποίο αποδίδει 450 ίππους και 430 Nm ροπής. Το θηριώδες μοτέρ συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων S tronic, ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή του γνωστού quattro.

Ως αποτέλεσμα το RS4 Avant Nogaro επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα τη στιγμή που η μέγιστη ταχύτητά του ανέρχεται σε 280 χλμ./ώρα.

Το σύνολο συμπληρώνουν τροχοί 20 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 265/30, ενώ στο βασικό εξοπλισμό της ειδικής έκδοσης, συμπεριλαμβάνονται και οι χαρακτηριστικές κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Οι υποψήφιοι αγοραστές του θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν προαιρετικά και κεραμικά δισκόφρενα.

auto.in.gr

Sports in

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νιόν για τον ημιτελικό της Κ19 του Ολυμπιακού

Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης, μια μέρα μετά το έπος της Πόλης βρίσκεται και στη Νιόν για να παρακολουθήσει τον σπουδαίο ημιτελικό της Κ19 με τη Ναντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024