Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Citroen

Citroen

Η γαλλική φίρμα έκανε και επισήμως τα αποκαλυπτήρια της έκδοσης παραγωγής του Citroen C4 Cactus, ενός αυτοκινήτου που «…σχεδιάστηκε για να εστιάσει σε αυτά που έχουν πραγματική σημασία για τους καταναλωτές» όπως υποστηρίζουν οι δημιουργοί του. Το C4 Cactus εκτός από την προφανή πιστότητά του στο πρωτότυπο που προηγήθηκε, αποτελεί ένα «ψηλό μικρομεσαίο hatchback» με […]

Η γαλλική φίρμα έκανε και επισήμως τα αποκαλυπτήρια της έκδοσης παραγωγής του Citroen C4 Cactus, ενός αυτοκινήτου που «…σχεδιάστηκε για να εστιάσει σε αυτά που έχουν πραγματική σημασία για τους καταναλωτές» όπως υποστηρίζουν οι δημιουργοί του.

Το C4 Cactus εκτός από την προφανή πιστότητά του στο πρωτότυπο που προηγήθηκε, αποτελεί ένα «ψηλό μικρομεσαίο hatchback» με διαστάσεις 4,16 μ. μήκος, 1,73 μ. πλάτος, 1,48 μ. ύψος και μεταξόνιο 2,6 μέτρων με σαφή στόχο την παροχή ενός συνδυασμού άνεσης και πρακτικότητας προσανατολισμένης σε αστικό περιβάλλον.

Από την πανοραμική ηλιοροφή και τα χαρακτηριστικά Airbumps -τις κυψελίδες αέρα σε επίμαχα σημεία του αμαξώματος που αποσκοπούν στην αποτροπή φθορών κατά την καθημερινή χρήση- έως τον ιδιόρρυθμο σχεδιασμό του θαλάμου επιβατών, όλα συντείνουν σε μια αστική πρόταση που αποσκοπεί στη μέγιστη χρηστικότητα-αποδοτικότητα σε κάθε επίπεδο.

Στο ίδιο πλαίσιο και χάρη στην αφαιρετική και ευέλικτη προσέγγιση στο σχεδιασμό του εντός και εκτός, το βάρος του C4 Cactus περιορίζεται σε 925 κιλά, δηλαδή σε 200 κιλά λιγότερα από το γνωστό μας C4.

Υπό το ίδιο σκεπτικό πλαίσιο οι εκδόσεις του C4 Cactus θα εξοπλίζονται με κινητήρες νέας γενιάς προδιαγραφών Euro 6, βενζίνης και πετρελαίου τεχνολογίας Pure Tech και BlueHDi, αντίστοιχα, οι οποίοι διαθέτουν τεχνολογία stop/start.

Αναλυτικότερα στις διαθέσιμες επιλογές αναμένεται να συμπεριληφθούν, μεταξύ άλλων, ο τρικύλινδρος 1,2 λίτρων βενζίνης, ο turbo 1,6 λίτρων diesel αλλά και ο επίσης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων.

Αυτό σημαίνει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τις εκδόσεις βενζίνης θα ξεκινούν κάτω από τα 100 γραμμ./χλμ. ενώ οι εκδόσεις diesel θα ξεκινούν από τα 82 γραμμ./χλμ. με τιμή κατανάλωσης 3,1 λίτρα/100 χλμ.

Το δίπτυχο μέγιστης αποδοτικότητας-χρηστικότητας ακολουθούν και οι εσωτερικοί χώροι οι οποίοι υπακούουν στην ίδια μινιμαλιστική προσέγγιση, με την οθόνη αφής επτά ιντσών του infotainment να συγκεντρώνει τις λειτουργίες των παντός είδους χειριστηρίων. Παράλληλα, όλα τα όργανα συγκεντρώνονται σε μια αφαιρετική ψηφιακή κεντρική κονσόλα.

Χαρακτηριστικό δείγμα του σκεπτικού της σχεδίασης είναι ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων στις εκδόσεις με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ETG που συνδυάζεται με paddles στο τιμόνι. Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης του θαλάμου είναι το ενιαίο μπροστινό «lounge» κάθισμα. Την εικόνα των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων συμπληρώνει το πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα που ανέρχεται σε 358 λίτρα.

Παρά την αφαιρετική προσέγγιση ο εξοπλισμός του γαλλικού μοντέλου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, σύστημα πλοήγησης, κάμερες οπισθοπορείας, Park Assist, cruise control και σύστημα Hill Start.

Επιπλέον, στα συστήματα ασφαλείας του C4 Cactus συγκαταλέγεται και ο καινοτόμος αερόσακος οροφής για το συνοδηγό ο οποίος πέρα από τα καθήκοντα ασφάλειας που έχει, εξυπηρετεί καλύτερα το εργονομικό σκεπτικό με το οποίο σχεδιάστηκε το μοντέλο.

Την έκδοση παραγωγής του νέου C4 Cactus συνοδεύει η πρωτότυπη εκδοχή του μοντελου C4 Cactus Aventure η οποία επενδύει περισσότερο στα εξω-αστικά στοιχεία του αυτοκινήτου «πατώντας» και ενισχύοντας χαρακτηριστικά όπως η αυξημένη του απόσταση από το έδαφος αλλά και η εκκεντρική εμφάνισή του.

Έτσι, το πρωτότυπο Citroen C4 Cactus Aventure διαθέτει πιο off-road χαρακτηριστικά όπως οι προστατευτικές μπάρες μπροστά τα επίσης «προστατευμένα» φωτιστικά σώματα, οι διογκωμένοι θόλοι που αποκτούν δικά τους προστατευτικά και φιλοξενούν νέα ελαστικά για απαιτητικότερες διαδρομές καθώς και η μπαγκαζιέρα οροφής η οποία συμπληρώνεται από ενσωματωμένα φωτιστικά σώματα.

Η off-road μεταμόρφωση ολοκληρώνεται και με την προσθήκη μιας ψηλότερης ανάρτησης που να ταιριάζει με το υπόλοιπο περιπετειώδες σκεπτικό του πρωτοτύπου.

Σε ένα off-road σκεπτικό εντάσσεται και η νέα έκδοση του C5 CrossTourer, η οποία, διαθέτει πιο περιπετειώδη αισθητική, εμπλουτίζοντας τη γνωστή εικόνα του μοντέλου με προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, ράγες οροφής σε ματ γκρι χρώμα, προστατευτικά αλουμινίου στους προφυλακτήρες, επιχρωμιωμένους εξωτερικούς καθρέφτες και τροχούς 18 ιντσών.

Το σημαντικότερο στοιχείο ωστόσο, εντοπίζεται στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, καθώς το C5 CrossTourer «στέκεται» κατά 1,5 εκατοστό ψηλότερα από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδοχές του.

Επιπλέον, με τη συνδρομή της υδροπνευματικής ανάρτησης Hydractive III+ η απόσταση από το έδαφος μπορεί επίσης να αυξομειώνεται, «ανεβαίνοντας» στα έξι εκατοστά σε ταχύτητες έως και 10 χλμ./ώρα και «κατεβαίνοντας» στα τέσσερα εκατοστά όταν η ταχύτητα ξεπερνά τα 40 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, το C5 CrossTourer διαθέτει ένα έξυπνο traction control για καλύτερη πρόσφυση σε διαδρομές καλυμμένες με χιόνι και λάσπη.

Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος τύπος ανάρτησης (Hydractive III+) που επιτρέπει την παραπάνω λειτουργία μπορεί να συνδυαστεί με όλες τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις κινητήρα του C5, εκτός των HDi 115 με μηχανικό κιβώτιο και e-HDi 115 Airdream EGS6.

To C5 CrossTourer θα είναι διαθέσιμο στις εξοπλιστικές εκδόσεις Millenium και Exclusive οι οποίες διαθέτουν, μεταξύ άλλων «de facto» δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ ενώ, συμπεριλαμβάνεται το σύστημα πλοήγησης eMyWay καθώς και κάμερα οπισθοπορείας.

Περνώντας στην μικρή κατηγορία η Citroen παρουσιάζει σε παγκόσμια εαθεσιακή πρεμιέρα στη Γενεύη το νέο supermini της C1 το οποίο μαζί με το δίδυμο Peugeot 108 θα αποτελέσει την αστική αιχμή του δόρατος του γαλλικού ομίλου.

Το C1 αναμιγνύει τα τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία της γαλλικής φίρμας με παιχνιδιάρικα pop χαρακτηριστικά δίνοντας το στίγμα μιας καθαρόαιμης αστικής πρότασης με διαστάσεις 3,46 μ. μήκος. 1,62 μ. πλάτος και κύκλο στροφής 4,8 μέτρων.

Το C1 θα είναι διαθέσιμο σε τρίθυρη, πεντάθυρη και ανοιχτή έκδοση η οποία θα ονομάζεται Airscape και θα υιοθετήσει μια ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή ανάλογου σχεδιασμού με του Peugeot 108 ΤΟP!

Όπως και το δίδυμό του Peugeot 108, το C1 περιορίζει το βάρος του σε 840 κιλά και παρόλο που η γαλλική φίρμα δεν αποκαλύπτει σαφή στοιχεία για τους κινητήρες του, η γκάμα του δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί από τους ήδη γνωστούς τρικύλινδρους χωρητικότητας 1,0 και 1,2 λίτρων του Peugeot 108 οι οποίοι, και στην περίπτωση του C1, αναμένεται να προσφέρουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τα 100 γραμμ./χλμ. διεκδικώντας μια θέση μεταξύ των αποδοτικότερων της κατηγορίας.

auto.in.gr

Sports in

Η εντυπωσιακή προσέλευση Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού στη Euroleague

Η Euroleague έβγαλε το μέσο όρο των εισιτηρίων της, με αυτά να είναι περισσότερα από ποτέ άλλοτε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024