Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ο Άρις Καζαμίας μας

Ο Άρις Καζαμίας μας «ξεναγεί» στον πετρελαιοκίνητo κόσμο της BMW

Μετά από δύο δεκαετίες τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης επιστρέφουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Θεωρείτε πως είχαν ωριμάσει οι συνθήκες για κάτι τέτοιο; Σαφώς. Άλλωστε η Ελλάδα ήταν «δακτυλοδεικτούμενη» στην Ευρώπη, για την απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων diesel στα δύο της μεγαλύτερα αστικά κέντρα. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών υπήρχε ήδη. Τουλάχιστον όσων είχαν συνειδητοποιήσει τα […]

Μετά από δύο δεκαετίες τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης επιστρέφουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Θεωρείτε πως είχαν ωριμάσει οι συνθήκες για κάτι τέτοιο;

Σαφώς. Άλλωστε η Ελλάδα ήταν «δακτυλοδεικτούμενη» στην Ευρώπη, για την απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων diesel στα δύο της μεγαλύτερα αστικά κέντρα. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών υπήρχε ήδη. Τουλάχιστον όσων είχαν συνειδητοποιήσει τα οφέλη που προσφέρει ένα αυτοκίνητο diesel. Η τεχνολογία των diesel κινητήρων έχει εξελιχθεί τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια, που κάνει τα αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο το πετρέλαιο να επιβαρύνουν λιγότερο την ατμόσφαιρα με ρύπους CO2, καθώς καταναλώνουν πολύ λιγότερο καύσιμο (σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης).

Η μείωση των εκπομπών CO2 αποτελεί κύριο μέλημα όλων των κατασκευαστών και η τεχνολογία diesel είναι, αυτή τη στιγμή, εκείνη που μπορεί να επιφέρει άμεσα και σημαντικά αποτελέσματα. Παράλληλα, η μείωση του κόστους χρήσης των αυτοκινήτων, είναι ένα θέμα που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στις ημέρες μας, λόγω της οικονομικής κρίσης. Και τα αυτοκίνητα diesel, μπορούν να προσφέρουν χαμηλότερο κόστος χρήσης, κυρίως λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης και των μειωμένων (ή μηδενικών) τελών κυκλοφορίας.

Ποια θα είναι τα μεγαλύτερα οφέλη που θα προκύψουν από την κίνηση αυτή;

Για τον καταναλωτή «ανοίγουν» περισσότερες επιλογές. Και αυτό από μόνο του είναι θετικό. Αν μάλιστα με βάση τη χρήση που κάνει στο αυτοκίνητο, μπορεί με την αγορά ενός μοντέλου diesel να έχει και οικονομικό όφελος, τότε καταλαβαίνετε ότι η άρση της απαγόρευσης είναι εξαιρετικά σημαντική. Σημαντικό όφελος, από την κυκλοφορία αυτοκινήτων diesel, υπάρχει και όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, λόγω της μείωσης των εκπομπών CO2.

Προβλήματα είναι πιθανόν να προκληθούν;

Προσωπικά πιστεύω ότι αν εξαιρέσει κανείς το θέμα της ποιότητας του καυσίμου (κάτι για το οποίο πρέπει να υπάρξουν σοβαροί έλεγχοι) δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα, που μπορεί να παρουσιαστεί από την άρση της απαγόρευσης των αυτοκινήτων diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τι θα πρέπει να προσέξει κανείς όταν κληθεί να επιλέξει μία πετρελαιοκίνητη πρόταση;

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να διαπιστώσει αν τον συμφέρει η αγορά ενός μοντέλου diesel, σε σχέση με ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης. Και αυτό γιατί κατά τεκμήριο τα μοντέλα diesel είναι ακριβότερα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπολογίσει αν το επιπλέον κόστος μπορεί να αποσβεστεί σε ένα λογικό χρονικό διάστημα, από τη μειωμένη κατανάλωση και τα τέλη.

Εννοείται ότι πρέπει να δώσει μεγάλη βάση και στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, για παράδειγμα στο πόσο εξελιγμένος είναι ο κινητήρας diesel. Γενικά θα πρέπει ο αγοραστής να ιεραρχήσει τις ανάγκες του και να επιλέξει το κατάλληλο μοντέλο–έκδοση. Δηλαδή, να σκεφτεί τι έχει ως προτεραιότητα. Την άνεση, τη χαμηλή κατανάλωση, τις επιδόσεις. Ή ακόμα και όλα αυτά μαζί! Υπάρχουν άλλωστε μοντέλα diesel –όπως αυτά της BMW και της ΜΙΝΙ- που μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τις ανάγκες.

Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης είναι ικανή να αλλάξει τις ισορροπίες στην ελληνική αγορά;

Τολμώ να πω ότι σ’ αυτήν τη χρονική περίοδο όχι. Η απελευθέρωση των diesel, στο μεγαλύτερο μέρος της αγοράς –στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη- δεν θα αυξήσει τον όγκο της αγοράς. Μπορεί το ποσοστό των diesel να αυξηθεί, αλλά και αυτή η αύξηση δεν θα είναι μεγάλη άμεσα. Πιστεύω ότι ο καταναλωτής θα στραφεί προς τα diesel, μόνο αν συνειδητοποιήσει ότι έχει όφελος από την αγορά τους. Και αυτό έχει να κάνει με το πόσα χιλιόμετρα κάνει σε ετήσια βάση και φυσικά, με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου που θέλει να αγοράσει (π.χ.ένα SUV-SAV με κινητήρα diesel, πέραν από τη χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους -και συνεπώς τέλη κυκλοφορίας- έχει και μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και μεγαλύτερη ελκτική ικανότητα λόγω αυξημένης ροπής.

Τι παραπάνω έχουν να προσφέρουν οι εκδόσεις diesel των μοντέλων της BMW;

Τα μοντέλα diesel της BMW αποτελούν τις καλύτερες επιλογές, το καθένα στην κατηγορία του. Και αυτό γιατί η τεχνολογία των κινητήρων diesel (TwinPower Turbo, άμεσος ψεκασμός κ.λπ.) της BMW αποτελεί σημείο αναφοράς. Επίσης, η BMW διαθέτει τις εκδόσεις «EfficientDynamics» που συνεχώς αυξάνονται, οι οποίες προσφέρουν ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (σε σχέση με τις «κανονικές» αντίστοιχες εκδόσεις diesel) και παράλληλα εξαιρετικές επιδόσεις.

Πόσο εύκολο είναι να συνδυάσει κανείς το δυναμικό προφίλ μίας BMW με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός κινητήρα diesel;

Θεωρητικά δεν είναι εύκολο. Η BMW όμως τα έχει καταφέρει με τον καλύτερο τρόπο. Άλλωστε αυτό πρεσβεύει η στρατηγική BMW EfficientDynamics, που φυσικά εφαρμόζεται και σε όλα τα μοντέλα diesel. Καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, υπόσχεται το BMW EfficientDynamics και αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα. Τα μοντέλα diesel της BMW μπορούν να είναι απολαυστικά στην οδήγηση (λόγω αίσθησης και επιδόσεων) και ταυτόχρονα εξαιρετικά οικονομικά. H BMW το προσφέρει αυτό από το 2007, όταν κανένας άλλος κατασκευαστής δεν είχε εφαρμόσει αντίστοιχη στρατηγική (και ανάλογες τεχνολογίες) στα μοντέλα του. Και σήμερα διευρύνει αυτήν την πρωτοπορία με νέα στοιχεία–τεχνολογίες που εντάσσονται στην «ομπρέλα» του BMW EfficientDynamics.

Η αποδοτικότητα, λοιπόν, δεν επισκιάζει τη δυναμική;

Στα μοντέλα της BMW, σε καμία περίπτωση! Η BMW ποτέ δεν θυσίασε το δυναμισμό των αυτοκινήτων της, προς όφελος της χαμηλής κατανάλωσης και των περιορισμένων εκπομπών ρύπων. Δεν «φίμωσε» ποτέ κάποιο μοντέλο. Γιατί ο δυναμισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το προφίλ της μάρκας. Αρκεί κανείς να δει τα χαρακτηριστικά ισχύος και ροπής, τις επιδόσεις και τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων των μοντέλων μας και να τα συγκρίνει με αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης και φυσικά με τα ανταγωνιστικά μοντέλα για να το συνειδητοποιήσει αυτό. Και πιστέψτε με, το προβάδισμα είναι ξεκάθαρο.

Υπάρχει το ενδεχόμενο να δούμε στο μέλλον μια πετρελαιοκίνητη BMW υψηλών επιδόσεων που να φέρει την υπογραφή του M Division;

Φαντάζομαι ότι η ερώτηση προέρχεται από τις φήμες που τις τελευταίες εβδομάδες έχετε διαβάσει στο internet και ίσως από ένα teaser video, που η ίδια η BMW έχει «ανεβάσει». Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι τίποτα δεν είναι απίθανο…

Ο περιορισμός του κυβισμού, το περίφημο downsizing, που επιχειρεί η BMW στους κινητήρες βενζίνης πρόκειται να εφαρμοστεί και στα πετρελαιοκίνητα μοτέρ;

Το downsizing αποτελεί μονόδρομο για τους κατασκευαστές, για να μπορέσουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων CO2 του στόλου των αυτοκινήτων τους, σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Μάλιστα η BMW είναι ο premium κατασκευαστής, που έχει καταφέρει τη μεγαλύτερη μείωση εκπομπών ρύπων τα τελευταία χρόνια. Και το επίπεδο εκπομπών δεν ήταν υψηλό…

Στους κινητήρες βενζίνης τη λογική αυτή την έχουμε ήδη δει να εφαρμόζεται απ’ όλο και περισσότερους. Οι κινητήρες diesel κατά τη γνώμη μου θα ακολουθήσουν την ίδια λογική (αν και τα περιθώρια downsizing, σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης είναι πιο περιορισμένα). Η BMW σίγουρα δεν θα μείνει εκτός εξελίξεων…

Τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκε η συνεργασία της BMW με την Toyota. Τι θα πρέπει να περιμένουμε από αυτή τη συμμαχία;

Η στρατηγική συμμαχία με την Toyota προβλέπει –προς το παρόν- την εξέλιξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, την εξέλιξη της επόμενης γενιάς μπαταριών ιόντων–λιθίου (για χρήση σε ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα) και την παροχή diesel κινητήρων 1,6 και 2,0 λίτρων στην Toyota από το 2014, για χρήση σε μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας που θα διατίθενται στην Ευρώπη.

Υβριδικές προτάσεις με κινητήρες πετρελαίου βρίσκονται μέσα στα πλάνα της BMW;

Η BMW εξελίσσει διαρκώς την τεχνολογία των υβριδικών της μοντέλων. Σε λίγους μήνες θα δούμε στους δρόμους τη δεύτερη γενιά των υβριδικών BMW, που για άλλη μια φορά θα καινοτομήσουν. Η αρχή έγινε με την παρουσίαση της νέας ΒΜW ActiveHybrid 5, πριν λίγες ημέρες στην Έκθεση του Τόκιο. Με 340 ίππους, 0-100 km/h σε μόλις 5,9 δλ., κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 km και εκπομπές ρύπων CO2 149 g/km, νομίζω ότι η πρωτοπορία είναι ξεκάθαρη, αν συνειδητοποιήσει κανείς ότι μιλάμε για ένα υβριδικό μοντέλο με εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 3 λίτρων!

Προς το παρόν συζητάμε για υβριδικές εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο τη βενζίνη. Και αυτό γιατί το όφελος από τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων είναι πολύ μεγαλύτερο. Ωστόσο, δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε και υβριδικά μοντέλα BMW με κινητήρα diesel.

auto.in.gr

Sports in

«Τελικός» για Παναθηναϊκό στην Μπολόνια και στο… βάθος ντέρμπι «αιωνίων»

Ο Παναθηναϊκός φιλοξενείται (29/3, 21:30) στην έδρα της Βίρτους Μπολόνια για την 32η αγωνιστική της Euroleague με στόχο να διατηρηθεί στην τετράδα και να συνεχίσει στην διεκδίκηση της δεύτερης θέσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024