Επισκόπηση 1ου σκέλους (17/06)
Με το πολύ σημαντικό προβάδισμα του Petter Solberg, με το παιχνίδι στρατηγικής για τη δεύτερη θέση ανάμεσα στα εργοστασιακά Citroen και Ford και με τη νέα ατυχία που κόστισε ξανά την ευκαιρία στον Jari Matti Latvala να διεκδικήσει τη νίκη ολοκληρώθηκε στο Λουτράκι η πρώτη μέρα του Ράλι Ακρόπολις 2011, 7ου αγώνα του φετινού Παγκοσμίου […]
Με το πολύ σημαντικό προβάδισμα του Petter Solberg, με το παιχνίδι στρατηγικής για τη δεύτερη θέση ανάμεσα στα εργοστασιακά Citroen και Ford και με τη νέα ατυχία που κόστισε ξανά την ευκαιρία στον Jari Matti Latvala να διεκδικήσει τη νίκη ολοκληρώθηκε στο Λουτράκι η πρώτη μέρα του Ράλι Ακρόπολις 2011, 7ου αγώνα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Ατυχώς, το εναρκτήριο σκέλος περιλάμβανε και την εγκατάλειψη του Λάμπρου Αθανασούλα και του συνοδηγού του Νίκου Ζακχαίου μόλις στη 2η Ειδική Διαδρομή του αγώνα, στην Ελάτεια, όταν έσπασε η ανάρτηση του Ford Fiesta WRC. Ο Έλληνας πρωταθλητής θα επιστρέψει στο 2ο σκέλος, αλλά με ποινή πέντε λαπτών για καθεμιά από τις πέντε σημερινές Ειδικές που έχασε.
Καθώς η πρώτη μέρα είχε εντυπωσιακά πολλούς θεατές, πρώτοι Έλληνες στη γενική κατάταξη, στην 20η θέση αυτής, είναι οι Δημήτρης Ψύλλος και Κωνσταντίνος Κόντος, που κάνουν αρκετά καλό αγώνα με το Mitsubishi Lancer EvoX.
Στη μάχη της κορυφής, ο Petter Solberg έκανε ρεσιτάλ οδήγησης κερδίζοντας τις τέσσερις πρώτες Ειδικές, ιδιαίτερα στην Ελάτεια που όχι μόνο ήταν η μεγαλύτερη του φετινού Ακρόπολις, αλλά είναι και μια από τις πιο τεχνικές. Ο πρωταθλητής του 2003 πήρε εκεί τα 20 από τα περίπου 30 δευτερόλεπτα της διαφοράς που είχε από τον δεύτερο Jari Matti Latvala μέχρι την προτελευταία Ειδική.
Ωστόσο, στην Απλή Διαδρομή πριν την τελευταία Ειδική, ο Φινλανδός διαπίστωσε ότι έπαψε να λειτουργεί το εμπρός διαφορικό του Ford Fiesta WRC. Έτσι, μπήκε στην -έτσι κι αλλιώς ολισθηρή- Ειδική της Μαυρολίμνης με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς και έχασε συνολικά τριάμισι λεπτά, μαζί με τις ελπίδες του για τη νίκη.
Έτσι, ο Petter Solberg απέκτησε ξαφνικά προβάδισμα άνω των 50 δευτερολέπτων από τον δεύτερο, που τώρα ήταν ο Sebastien Loeb. Ο Γάλλος κέρδισε την Ειδική της Μαυρολίμνης χωρίς να μειώσει αισθητά τη διαφορά του από τον P. Solberg – όμως το παιχνίδι παιζόταν για τη δεύτερη θέση.
Ο πρωταθλητής κατηγόρησε τους Sebastien Ogier και Mikko Hirvonen ότι βραδυπόρησαν εσκεμμένα, ώστε να αποφύγουν να εκκινούν δεύτεροι – με στόχο να συναντούν λίγο πιο καθαρό δρόμο στις επτά Ειδικές Διαδρομές της δεύτερης μέρας (18/06). Δρόμο που θα έχει καθαρίσει πρώτα ο P. Solberg κι έπειτα ο S. Loeb.
Το δεύτερο σκέλος περιλαμβάνει μια πολύ σκληρή ειδική, την Ε.Δ. Γυμνό, καθώς και την εντελώς άγνωστη πρόκληση της νυχτερινής Ειδικής στη Νέα Πολιτεία. Συνεπώς, ο P. Solberg δεν θα έχει να ανησυχεί μόνο για την πρώτη θέση από την οποία εκκινεί, αλλά και για την προστασία της ημι-εργοστασιακής του Citroen DS3 WRC.
«Όλα μας πήγαν καλά αυτή την πρώτη μέρα. Δεν με νοιάζει ότι θα εκκινώ πρώτος. Θα οδηγήσω στο όριο. Οι Ειδικές είναι σκληρές, αλλά δεν πιστεύω ότι η θέση εκκίνησής μου θα είναι πρόβλημα», δήλωσε φτάνοντας στο Service Park του Λουτρακίου ο Νορβηγός.
Ο Alan Rees, διευθυντής της Solberg World Rally Team, συμπλήρωσε: «Φυσικά είναι μειονέκτημα να εκκινείς πρώτος. Αλλά αυτό θα συμβεί μόνο για 60 χιλιόμετρα, πριν επιστρέψουμε σε καθαρό δρόμο (σ.σ.: καθώς οι Ειδικές επαναλαμβάνονται) το απόγευμα. Έπειτα, πρέπει να σκεφτούμε και τη νυχτερινή Ειδική.
Πάντως, έχουμε δει ότι η πρώτη θέση εκκίνησης δεν είναι τόσο κακή, διότι δεν πιστεύω ότι κανείς οδηγεί στο απόλυτο όριο – διότι πρέπει να προστατεύσει το αυτοκίνητό του. Για μια ακόμη φορά ο Petter απέδειξε ότι είναι ένας από τους ταχύτερους οδηγούς».
Στο μεταξύ, θυμίζουμε ότι ο Sebastien Loeb είχε δηλώσει χθες, πριν την εκκίνηση του Ράλι Ακρόπολις, ότι δεν είναι απολύτως απαραίτητο να κερδίσει και ότι βασικός του στόχος είναι να συγκεντρώσει αρκετούς βαθμούς για το πρωτάθλημα.
Αντιθέτως, ο Jari Matti Latvala είπε ότι θα διεκδικούσε τη νίκη: «Ήθελα πάρα πολύ να προσπαθήσω να κερδίσω, ήθελα τη νίκη εδώ. Είναι δύσκολο συναίσθημα» είπε ο Φινλανδός, μετά το πρόβλημα στο διαφορικό που τον έστειλε τέσσερα λεπτά μακριά από την κορυφή.
Ο οδηγός της Ford συνέχισε: «Έχω κάνει τόσα πολλά λάθη στο παρελθόν, όμως τώρα βρίσκομαι σε μια περίσταση όπου έχω βρει τη σταθερότητα της οδήγησής μου αλλά συναντώ κάτι καινούριο: ένας νέος τομέας έρχεται να διαταράξει την προσπάθειά μας. Έτσι συμβαίνει καμιά φορά, δεν πρόκειται να κατηγορήσω κανέναν, είναι απλώς μια πολύ ατυχής περίσταση».
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 1η ημέρα)
Pos | No | Driver-CoDriver/Vehicle | G/C | Stage | Diff 1st |
1 | 11 | SOLBERGPetter–PATTERSONChris CITROENDS3 WRC | A | 1:39:24.2 | +0.0 |
2 | 1 | LOEBSébastien–ELENADaniel CITROENDS3 WRC | A | 1:40:15.8 | +51.6 |
3 | 3 | HIRVONENMikko–LEHTINENJarmo FORDFiesta RS WRC | A | 1:40:19.5 | +55.3 |
4 | 2 | OGIERSébastien–INGRASSIAJulien CITROENDS3 WRC | A | 1:40:21.4 | +57.2 |
5 | 15 | SOLBERGHenning–MINORIlka FORDFiesta RS WRC | A | 1:41:07.4 | +1:43.2 |
6 | 5 | WILSONMatthew–MARTINScott FORDFiesta RS WRC | A | 1:41:51.9 | +2:27.7 |
7 | 22 | TÄNAKOtt–SIKKKuldar FORDFiesta S2000 | A | 1:42:56.6 | +3:32.4 |
8 | 4 | LATVALAJari-Matti–ANTTILAMiikka FORDFiesta RS WRC | A | 1:43:19.2 | +3:55.0 |
9 | 25 | HANNINENJuho –MARKKULAMikko-Antero SKODAFabia S2000 | A | 1:43:25.8 | +4:01.6 |
10 | 8 | RÄIKKÖNENKimi–LINDSTRÖMKaj CITROENDS3 WRC | A | 1:43:28.9 | +4:04.7 |
11 | 24 | SOUSABernardo–COSTAAntonio FORDFiesta S2000 | A | 1:44:30.4 | +5:06.2 |
12 | 9 | KUIPERSDennis–MICLOTTEFrederic FORDFiesta RS WRC | A | 1:45:13.4 | +5:49.2 |
13 | 28 | BRYNILDSENEyvind–MENKERUDCato SKODAFabia S2000 | A | 1:45:19.5 | +5:55.3 |
14 | 29 | TURÁNFrigyes–ZSIROSGábor FORDFiesta S2000 | A | 1:46:09.1 | +6:44.9 |
15 | 27 | GASSNER JRHermann–WUSTENHAGENKatharina SKODAFabia S2000 | A | 1:46:11.6 | +6:47.4 |
16 | 17 | ARAÚJOArmindo–RAMALHOMiguel MINIJohn Cooper Works | A | 1:49:55.6 | +10:31.4 |
17 | 16 | KUIPERSRene–HULZEBOSAnnemieke FORDFiesta RS WRC | A | 1:50:37.5 | +11:13.3 |
18 | 21 | PROKOPMartin–TOMÁNEKJan FORDFiesta S2000 | A | 1:52:24.7 | +13:00.5 |
19 | 53 | KONDRAKHINNikita–ARENANicola MITSUBISHILancer EVO IX | A | 1:52:47.4 | +13:23.2 |
20 | 51 | PSILLOSDimitris–KONTOSKonstantinos MITSUBISHILancer EVO X | A | 1:53:20.9 | +13:56.7 |
21 | 54 | NOBREPaulo–PAULAEdu MITSUBISHILancer EVO X | A | 1:53:21.3 | +13:57.1 |
22 | 7 | VILLAGRAFederico–PÉREZ COMPANCJorge FORDFiesta RS WRC | A | 1:54:37.5 | +15:13.3 |
23 | 23 | AL-ATTIYAHNasser–BERNACCHINIGiovanni FORDFiesta S2000 | A | 1:54:59.4 | +15:35.2 |
24 | 12 | OLIVEIRADaniel–MAGALHÃESCarlos MINIJohn Cooper Works | A | 1:55:22.6 | +15:58.4 |
25 | 6 | ØSTBERGMads–ANDERSSONJonas FORDFiesta RS WRC | A | 1:55:24.5 | +16:00.3 |
26 | 26 | KRUUDAKarl–JARVEOJAMartin SKODAFabia S2000 | A | 1:55:45.3 | +16:21.1 |
27 | 30 | LLOVERAAlbert–VALLEJODiego FIATAbarth Grande Punto S2000 | A | 1:57:09.3 | +17:45.1 |
28 | 20 | VAN MERKESTEIJN (S)Peter–MOMBAERTSErwin CITROENDS3 WRC | A | 1:59:31.8 | +20:07.6 |
29 | 59 | KONSTANTAKOSPanos–SIDERAKISTheodoros MITSUBISHILancer EVO VIII | A | 2:03:18.1 | +23:53.9 |
30 | 62 | KALTSOUNISHaris–PERIDISAndreas OPELCorsa S1600 | A | 2:05:02.5 | +25:38.3 |
31 | 58 | TERRASINO–POTOURIDISIoannis SUBARUImpreza WRX STI | A | 2:08:25.6 | +29:01.4 |
32 | 18 | NOVIKOVEvgeny–GIRAUDETDenis FORDFiesta RS WRC | A | 2:09:52.0 | +30:27.8 |
33 | 19 | ATHANASSOULASLambros–ZAKHEOSNikolaos FORDFiesta RS WRC | A | 2:10:19.3 | +30:55.1 |
34 | 57 | ZOUNISIoannis–PATRIKOUSSISMihalis SUBARUImpreza WRX STI | A | 2:12:33.0 | +33:08.8 |
35 | 63 | SEMERAROPaolo–COLOMBODario RENAULTClio RS | A | 2:15:11.5 | +35:47.3 |
36 | 64 | MOSCHOPOULOSNikos–PANOUTSOSTheodoros TOYOTAYaris | A | 2:17:15.2 | +37:51.0 |
37 | 56 | COVICarlo–CAMPESANGiorgio SUBARUImpreza WRX STI | A | 2:19:36.2 | +40:12.0 |
38 | 60 | WEISSEdith–MORRISSEYMichael MITSUBISHILancer EVO VIII | A | 2:22:29.5 | +43:05.3 |
39 | 61 | HONDAMichael–VICIKOVALydie CITROENC2 S1600 | A | 2:29:20.1 | +49:55.9 |
40 | 55 | HALIVELAKISNikolaos–BARDAKISSpyros MITSUBISHILancer EVO IX | A | 2:43:23.6 | +1:03:59.4 |
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις