Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τι μας είπε ο Δημήτρης Καλαβρός για το COSMOTE StartUp

Τι μας είπε ο Δημήτρης Καλαβρός για το COSMOTE StartUp

Με αφορμή την πρόσκληση COSMOTE StartUp, θέσαμε στον διαδικτυακό επιχειρηματία Δημήτρη Καλαβρό-Γουσίου, γνωστό, μεταξύ άλλων, για την ίδρυση και την διοργάνωση του ΤEDxAthens, μια σειρά ερωτήσεων για το πρόγραμμα της COSMOTE που φιλοδοξεί να εκκολάψει νέες πολλά υποσχόμενες επιχειρήσεις.

Με αφορμή την πρόσκληση COSMOTE StartUp, θέσαμε στον διαδικτυακό επιχειρηματία Δημήτρη Καλαβρό-Γουσίου, γνωστό, μεταξύ άλλων, για την ίδρυση και την διοργάνωση του ΤEDxAthens, μια σειρά ερωτήσεων για το πρόγραμμα της COSMOTE που φιλοδοξεί να εκκολάψει νέες πολλά υποσχόμενες επιχειρήσεις. Στην συνέντευξη, αναλαμβάνουμε ρόλο δυνητικού συμμετέχοντα στο COSMOTE StartUp και επιχειρούμε να αντλήσουμε απαντήσεις σε μάλλον αυτονόητα ερωτήματα για όλες τις ομάδες που έχουν μια καλή ιδέα.

tech.in.gr: Έχω την ιδέα. Αν την μάθουν κι άλλοι, δεν θα έχω τίποτα. Είναι λογικό λοιπόν, να φυλάμε την ιδέα μας σαν φυλαχτό. Γιατί να την αποκαλύψουμε;

Δημήτρης Καλαβρός: Γιατί μια ιδέα η οποία δεν προχωράει στην φάση της υλοποίησης, μένει απλά μια ιδέα, με μηδενική αξία. Και για να την υλοποιήσεις, χρειάζεσαι ομάδα, επενδυτές, συνεργάτες. Άλλους ανθρώπους, με τους οποίους θα μοιραστείς το όραμα σου και αυτοί θα θελήσουν να είναι μέρος του. Επίσης, μέσα από την επικοινωνία της ιδέας σου σε άλλους ανθρώπους θα κερδίσεις κάτι πολύτιμο, γνώμες για αυτό που ετοιμάζεις. Αυτό θα σε βοηθήσει να αποφύγεις κρίσιμα λάθη ή να προχωρήσεις σε βελτιώσεις και αλλαγές στην ιδέα σου.


tech.in.gr: Άσε, ξέρω. Έχω αποκαλύψει την ιδέα μου πολλάκις, χωρίς αποτέλεσμα!
Πόσες φορές θα αποτύχω μέχρι να επιτύχω;


Δημήτρης Καλαβρός:
Υπάρχει η ιστορία μιας, γνωστής και επιτυχημένης σήμερα, εταιρείας παιχνιδιών, η οποία είχε 51 αποτυχίες πριν τελικά τα «καταφέρει». Μέσα στην διάρκεια ζωής της εταιρείας σου θα κληθείς να πάρεις μερικές χιλιάδες αποφάσεις, οι οποίες θα φέρουν μικρές, ή μεγαλύτερες αποτυχίες ως προς την αρχική ιδέα. Μπορείς να επιλέξεις να τις δεις ως «αποτυχίες». Μπορείς όμως να τις δεις και ως τα καλύτερα μαθήματα που μπορείς να πάρεις. Και να συνεχίσεις με αυτά, ως παρακαταθήκη.


tech.in.gr: Έχω την ιδέα, δεν έχω τα skills.
Με ποιους τρόπους μπορεί να συμβάλλει το Πρόγραμμα Cosmote StartUp στην υλοποίηση της ιδέας μας;

Δημήτρης Καλαβρός: Το Cosmote StartUp ουσιαστικά προσφέρει ένα δομημένο και απτό πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης. Με απλά λόγια, επιδιώκει να δώσει λύσεις σε προβλήματα τα οποία οι νέοι επιχειρηματίες δεν γνωρίζουν καν πως υπάρχουν. Θα χρειαστείς ένα χώρο γραφείων; Πρόσβαση και συμβουλές, μέντορες με σημαντική επαγγελματική εμπειρία; Αλήθεια, πως τα πάτε από διάβασμα;

Στο Cosmote StartUp θα έχεις, μεταξύ άλλων, το δικό σου χώρο εργασίας, πρόσβαση και βοήθεια από μέντορες εγνωσμένης αξίας και ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδικά για νέους επιχειρηματίες από την ΕΕΔΕ. Ό,τι ακριβώς χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις την επιχειρηματική σου προσπάθεια σε στέρεες και ουσιαστικές βάσεις. Στο τέλος του προγράμματος μάλιστα, όλες οι ομάδες θα έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν τις ιδέες και την εξέλιξη τους μπροστά σε ενεργούς επενδυτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.


tech.in.gr: Έχω την ιδέα, δεν ξέρω όμως πώς θα μπορούσε να φέρει λεφτά. Αποκλείομαι;
Ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει απαραίτητα να έχει η ιδέα μας για να προκριθεί στην πρώτη φάση;

Δημήτρης Καλαβρός: Ψάχνουμε ομάδες με συμπληρωματικές δεξιότητες, μια καλή ιδέα και χρόνο. Για τις συμπληρωματικές δεξιότητες, θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Αν έχεις μια τεχνολογική ιδέα, για να την υλοποιήσεις θα χρειαστείς τουλάχιστον έναν προγραμματιστή (web developer), έναν σχεδιαστή (web designer) και έναν άνθρωπο για να αναλάβει το επιχειρησιακό κομμάτι (business). Μια ιδέα η οποία δεν έχει αυτούς τους τρεις ανθρώπους, θεωρείται πως δεν είναι ολοκληρωμένη και συνεπώς θα έχει λιγότερες πιθανότητες να προχωρήσει.

Ο χαρακτηρισμός «καλή ιδέα» είναι σχετικός, μερικές φορές μάλιστα και παραπλανητικός. Μας ενδιαφέρει να δούμε πως η ομάδα έχει ψαχτεί και έχει ψάξει την ιδέα που θέλει να υλοποιήσει: Έχει δει τον ανταγωνισμό, έχει βρει κάποιο κενό. Τέλος χρειαζόμαστε ομάδες με χρόνο, καθώς το τρίμηνο Πρόγραμμα του COSMOTE startup είναι ιδιαίτερα εντατικό. Αυτά είναι μια καλή αρχή.


tech.in.gr: Έχω την καλύτερη ιδέα. Γιατί την απορρίψατε;
Κερδίζουν πάντα οι καλύτερες ιδέες;

Δημήτρης Καλαβρός: Δεν συνηθίζω να χρησιμοποιώ την λέξη «καλύτερη» για να περιγράψω μια ιδέα, ακριβώς γιατί ως ιδέα κινείται στο επίπεδο του θεωρητικού και κατά συνέπεια δεν μπορεί να κριθεί με αντικειμενικά κριτήρια. Εφόσον μια ιδέα δεν προχωρήσει, αυτό σημαίνει ότι παρουσίαζε ελλείψεις κυρίως σε κάποιο άλλο επίπεδο, με κυριότερα αυτά που συζητήσαμε λίγο πιο πάνω.


tech.in.gr: Έχω την ιδέα, τα skills και χρήματα στην άκρη. Γιατί να συμμετέχω;
Κοστίζει η ανάπτυξη startup; Ποια είναι τα κόστη που οδηγούν στην αναζήτηση επενδυτών; Δεν αρκεί η αποταμίευσή μου;


Δημήτρης Καλαβρός: Εξαρτάται από την αγορά και την φύση της ιδέας. Μια ιδέα από τον πρωτογενή τομέα έχει εντελώς διαφορετικές ανάγκες από ένα τεχνολογικό startup. Μια ουσιαστική επισήμανση πάντως είναι πως, το COSMOTE StartUp δεν διασφαλίζει κανενός είδους χρηματοδότηση, ούτε παίρνει κάποιο ποσοστό στις εταιρίες οι οποίες θα επιλεγούν. Αντίθετα, θέλει να προσφέρει μια ολοκληρωμένη περίοδο επιχειρηματικής εκκόλαψης, μέσα στη οποία οι επιχειρηματίες θα έχουν την ευκαιρία να εξελίξουν τις γνώσεις και την ιδέα τους, με στόχο να είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν μπροστά σε υποψήφιους επενδυτές στο τέλος του προγράμματος, σε μια ειδική εκδήλωση που θα ετοιμάσουμε για αυτό τον σκοπό.


tech.in.gr: Δεν είμαι πιτσιρικάς, δεν δουλεύω σε γκαράζ και δεν ξέρω να γράφω κώδικα. Έχω ελπίδες; Θα μπορούσατε να σκιαγραφήσετε το προφίλ του «γεννημένου δημιουργού» startup ή μήπως είναι μύθος η ύπαρξή του;

Δημήτρης Καλαβρός: Δεν θεωρώ πως υπάρχει μοντέλο ή προφίλ «γεννημένου δημιουργού». Ως ελάχιστα απαραίτητα στοιχεία ενός ανθρώπου ο οποίος θέλει να ξεκινήσει κάτι δικό του θεωρώ την ειλικρίνεια, την σοβαρότητα, την υπομονή και την επιμονή. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας πως δεν υπάρχουν οι λεγόμενες «επιτυχίες της μίας νύχτας».

Λίγα λόγια τον Δημήτρη Καλαβρό

Ο Δημήτρης Καλαβρός- Γουσίου είναι ένας διαδικτυακός επιχειρηματίας και ενθουσιώδης οπαδός της τεχνολογίας. Είναι ευρύτερα γνωστός ως ιδρυτής και διοργανωτής του TEDxAthens και ιδρυτής του away.gr (που πλέον αποτελεί μέρος της Nest Media). Ο Δημήτρης είναι συνιδρυτής και επιχειρησιακός τεχνικός της Nest Media, μιας startup εταιρείας ψηφιακών μέσων που εδρεύει στην Αθήνα.

Επίσης, συμμετέχει στην ομάδα του 123p, φυσική συνέχεια του οποίου αποτελεί το Found.ation. Σποραδικά, ο Δημήτρης γράφει για το TechCrunch Europe. και θεωρείται «σημείο αναφοράς» για το HackFwd, μια προ-επενδυτική εταιρεία (pre-seed investment) που έχει τη βάση της στο Αμβούργο. Ο ρόλος του είναι να καταγράφει και να επιλέγει διαδικτυακά project, ιδέες και εταιρείες από την Ελλάδα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είναι επίσης μέλος του Sandbox Network, μιας πρωτοποριακής διαδικτυακής κοινωνίας για εξαιρετικούς και επιτυχημένους νέους από 20 έως 30 ετών. Στις αρχές του 2012, έγινε συνιδρυτής της Solomo Digital Ltd, μιας εταιρείας κοινωνικών σχέσεων με έδρα το Λονδίνο της Αγγλίας. Από τον Ιούλιο του 2012, έχει θέση στο διοικητικό συμβούλιο σε 5 εταιρείες startups και ΜΚΟ ενεργές στον ψηφιακό κόσμο.

Ο Δημήτρης έχει πτυχίο Νομικής από το Πανεπιστήμιο του Κεντ (University of Kent at Canterbury) και Μεταπτυχιακό (LLM, Master of Laws) στις Νομικές Επιστήμες για Computer και Επικοινωνίες από το Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου (LLM in Computer and Communications Law, Queen Mary University of London). Στα μέσα του 2013 ολοκλήρωσε την φοίτησή του στο πρόγραμμα του Υπουργείου Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών με τίτλο «International Visitor Leadership Program». Τέλος, ο Δημήτρης Καλαβρός είναι μέλος της Παγκόσμιας Κοινότητας Διαμορφωτών του Παγκόσμιου Οικονομικού Forum.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Αυτή είναι η ενδεκάδα της Κ19 του Ολυμπιακού στον ημιτελικό με τη Ναντ

Ποιες είναι οι επιλογές του Σωτήρη Συλαϊδόπουλου για τον σπουδαίο ημιτελικό της Κ19 του Ολυμπιακού με τη Ναντ στο Final Four του Youth League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024