Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Διά Βίου Μάθηση

Διά Βίου Μάθηση

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε στις 7 Ιουνίου 2011 ότι εγκρίθηκε η χρηματοδότηση και προχωρούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση πέντε σημαντικών  προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης, που αφορούν πάνω από 400.000 πολίτες. Η έναρξη υλοποίησης πέντε συγκεκριμένων προγραμμάτων θα γίνει τον Σεπτέμβριο 2011, ενώ εντός των ημερών κατατίθεται και το πρόγραμμα « Εισιτήριο στην απασχόληση».

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε στις 7 Ιουνίου 2011 ότι εγκρίθηκε η χρηματοδότηση και προχωρούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση πέντε σημαντικών προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης, που αφορούν πάνω από 400.000 πολίτες. Η έναρξη υλοποίησης πέντε συγκεκριμένων προγραμμάτων θα γίνει τον Σεπτέμβριο 2011, ενώ εντός των ημερών κατατίθεται και το πρόγραμμα « Εισιτήριο στην απασχόληση».

Η χρηματοδότηση αυτών των προγραμμάτων, εφόσον υλοποιηθούν με επιτυχία, είναι κάτι πολύ σημαντικό τόσο λόγω του αριθμού των εν δυνάμει εκπαιδευόμενων, όσο και λόγω των δύσκολων συνθηκών σήμερα στην αγορά εργασίας. Υπάρχει μία πανευρωπαϊκή τάση για έμφαση στη Δια βίου Μάθηση όπου όλο και περισσότερο η απασχόληση συνδέεται με την γνώση. Ταυτόχρονα στην όλη προσπάθεια εμπλέκονται πλέον οι Δήμοι όπου και αποκτούν σημαντική ευθύνη στην προώθηση των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης.

Τα πέντε προγράμματα είναι τα εξής:

1.Κουπόνι αρχικής κατάρτισης (Απευθύνεται σε νέους 18 -25 ετών)

Αντικείμενο του έργου «Κουπόνι (voucher) αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης» αποτελεί η χορήγηση κουπονιών αρχικής κατάρτισης σε νέους 18 -25 ετών. Το έργο είναι ώριμο και αναμένεται να διανεμηθούν τα πρώτα κουπόνια αρχικής κατάρτισης το Σεπτέμβριο 2011. Συνολικά το έργο έχει προϋπολογισμό 44 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2011-2015 και θα διανείμει κουπόνια κατάρτισης σε περίπου 55.000 νέους 18-25 ετών που επιθυμούν να σπουδάσουν σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ. Η κατάρτιση μέσω χορήγησης κουπονιών, προσφέρει τη δυνατότητα στους άμεσα ωφελούμενους να λαμβάνουν υπηρεσίες αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης από πιστοποιημένους παρόχους (δηλ. δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ).

Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση των κουπονιών κατάρτισης είναι η δυνατότητα στους ωφελούμενους να επιλέγουν οι ίδιοι την ειδικότητα κατάρτισης και το φορέα αρχικής κατάρτισης, σύμφωνα με τις προσωπικές τους ανάγκες.

Πιο συγκεκριμένα, τα κουπόνια αρχικής κατάρτισης μπορούν να δίδονται σε δικαιούχους νέους :

– είτε με οικονομικά – κοινωνικά κριτήρια για ειδικότητα σπουδών που οι ίδιοι επιλέγουν (voucher κοινωνικών κριτηρίων)

– είτε σε συγκεκριμένο αριθμό δικαιούχων που θα επιλέξουν συγκεκριμένες ειδικότητες που υπηρετούν την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, όπως θα τις ορίσει το Υπουργείο Παιδείας από τις λειτουργούσες σήμερα 217 ειδικότητες αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ (voucher επιλεγμένων ειδικοτήτων)

2.Πρόγραμμα «Μάθηση στον πολίτη, ανάπτυξη στη χώρα» (Η παροχή του νέου προγράμματος και των πυλώνων του περνά συνολικά μέσα από τους Καλλικρατικούς Δήμους)

Οι διάσπαρτες δράσεις που έτρεχαν χωρίς σχετική επίδραση στην κοινωνία και συχνά με ελάχιστη γνώση της ύπαρξής τους από τους πολίτες κλείνουν ως προγράμματα. Τα προγράμματα της Διά Βίου Μάθησης πλέον αναμορφώνονται και εκσυγχρονίζονται ως προς το περιεχόμενο. Ο στόχος από το Υπουργείο είναι η «Μάθηση» να είναι προσανατολισμένη στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας αλλά και στις ανάγκες του πολίτη κάθε τόπου για προσωπική ανάπτυξη & ολοκλήρωση, με απώτερους σκοπούς την οικονομική & κοινωνική ανάπτυξη και συνοχή. Η σχετική καινοτομία έγκειται στο ότι ο κάθε Καλλικρατικός Δήμος θα είναι ο τελικός πάροχος των προγραμμάτων επιμόρφωσης των πολιτών.

Τα παρεχόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα του «Μάθηση στον πολίτη, ανάπτυξη στη χώρα» δομούνται στο πλαίσιο των δύο παρακάτω αξόνων και των αντίστοιχων θεματικών ενοτήτων τους.

Α. ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ

1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

2. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

3. ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ / ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Β. ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ, ΕΝΕΡΓΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

1. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

2. ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

3. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

4. ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

5. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

6. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

7. ΑΛΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Οι Δήμοι θα έχουν την δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων από τη λίστα των παραπάνω, αλλά και να προτείνουν νέα που καλύπτουν εξειδικευμένες ανάγκες των δημοτών. Επιπρόσθετα και για συγκεκριμένες θεματικές ενότητες όπως νέες τεχνολογίες και ξένες γλώσσες θα γίνει χρήση της «επιταγής» (voucher). Με αυτή ο δημότης θα μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα της αρεσκείας του π.χ. ξένη γλώσσα αγγλικά ή γαλλικά κλπ και τον πάροχο της αρεσκείας του.

Στόχος της συνολικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για την περίοδο 2011- 2013 είναι η δημιουργία 12.580 τμημάτων μάθησης και η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε 201.240 εκπαιδευόμενους. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 44.000.000 ευρώ.

3. Επικαιροποίηση γνώσεων αποφοίτων ΑΕΙ-ΤΕΙ

Η πράξη αφορά στην οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης παλαιότερων αποφοίτων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας, σε τομείς σχετικούς με το επιστημονικό πεδίο σπουδών τους, με στόχο την επικαιροποίηση των γνώσεών τους και τη συμπλήρωση των δεξιοτήτων τους, σύμφωνα με τις πρόσφατες εξελίξεις στην επιστήμη και τεχνολογία. Η ελάχιστη διάρκεια ενός προγράμματος επιμόρφωσης είναι 30 ώρες και η μέγιστη 200 ώρες.

Ο συνολικός αριθμός των αποφοίτων που θα επιμορφωθούν εκτιμάται σε 17.000 άτομα. Αναμένεται η έναρξη των προγραμμάτων τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 20.000.000 ευρώ.

4. Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Η δράση για την επέκταση και την αναβάθμιση του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) ακολουθεί τη λογική της δια βίου εκπαίδευσης και εξειδικεύεται στην εκπαίδευση του ενήλικου πληθυσμού. Προβλέπεται να λειτουργήσουν 58 Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και 35 τμήματα εκτός έδρας. Συγκεκριμένα ο αριθμός των εκπαιδευομένων προβλέπεται να ανέλθει στις 13.000 για τα 2 έτη. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 14.500.000ευρώ.

5.Πρόγραμμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων

Σκοπός της λειτουργίας και υλοποίησης της προτεινόμενης Πράξης είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης με τη χρήση νέων τεχνολογιών για ενηλίκους, για στελέχη και εκπαιδευτές δια βίου μάθησης και για τον απόδημο ελληνισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι βασικοί τύποι ηλεκτρονικής μάθησης που θα χρησιμοποιηθούν είναι:

α) ηλεκτρονική μάθηση (e-learning), κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι και ο εκπαιδευτής δεν έχουν δια ζώσης επαφή, αλλά επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών,

β) μικτή ηλεκτρονική μάθηση (blended e-learning) κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι και ο εκπαιδευτής έχουν και δια ζώσης συναντήσεις, εκτός από την επικοινωνία τους μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Στόχος της συνολικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για την περίοδο 2011- 2013 είναι η δημιουργία 6.150 τμημάτων μάθησης και η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε 123.000 εκπαιδευόμενους

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 22.700.000 ευρώ.

Επίσης, εντός των ημερών αναμένεται να κατατεθούν προς έγκριση κάποια επιπλέον προγράμματα προς έγκριση στη διαχειριστική αρχή και πιο συγκεκριμένα το «Εισιτήριο στην Απασχόληση» όπου ωφελούμενοι του προγράμματος θα είναι νέοι και ενήλικες οι οποίοι θα αποκτήσουν αρχική κατάρτιση και νέες επαγγελματικές δεξιότητες στο σύνολο των τομέων /κλάδων της οικονομικής δραστηριότητας και ειδικότερα σε επιχειρήσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Στόχος είναι η ένταξη νέων και ενηλίκων στην αγορά εργασίας μέσω απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων και υλοποίησης πρακτικής άσκησης σε επιχειρήσεις των κλάδων.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος (ή και των προγραμμάτων) κατάρτισης, οι επιχειρήσεις θα αναλαμβάνουν την υποχρέωση να προσλάβουν μέρος των εκπαιδευθέντων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των ωφελούμενων νέων θα ανέλθει στις 20.000 την τριετία 2011-2013. Η κοστολόγηση του έργου αναμένεται.

Η αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φώφη Γεννηματά δήλωσε σχετικά ότι «δίνουμε έμφαση στους νέους, στη βοήθεια που χρειάζονται ειδικά σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή, προκειμένου να σπουδάσουν και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία»

Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Sports in

Σάλος με τον Ρούντιγκερ: Αντιδράσεις για ποστάρισμά του που παραπέμπει σε… ISIS

Ο Αντόνιο Ρούντιγκερ έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις με ένα ποστάρισμά του με αφορμή το Ραμαζάνι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024