Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Microsoft: Η εκπαίδευση πρέπει να δημιουργεί δεξιότητες

Microsoft: Η εκπαίδευση πρέπει να δημιουργεί δεξιότητες

«Η εκπαίδευση δεν αφορά απλώς την παροχή γνώσης αλλά τη δημιουργία δεξιοτήτων. Τα παιδιά θα πρέπει να αποκτήσουν τις ικανότητες στην πληροφορική που θα τους φανούν απαραίτητες στην επαγγελματική τους πορεία».

«Η εκπαίδευση δεν αφορά απλώς την παροχή γνώσης αλλά τη δημιουργία δεξιοτήτων. Τα παιδιά θα πρέπει να αποκτήσουν τις ικανότητες στην πληροφορική που θα τους φανούν απαραίτητες στην επαγγελματική τους πορεία. Σύμφωνα με έρευνες, το 80% των θέσεων εργασίας μέσα στην επόμενη 10ετία θα απαιτεί κάποιας μορφής ικανότητες σχετικές με την πληροφορική».

Αυτό είναι το όραμα για την εκπαίδευση του μέλλοντος, σύμφωνα με την Lauren Woodman, γενική διευθύντρια και υπεύθυνη για το πρόγραμμα Partners in Learning της Microsoft. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, συνολικού ύψους 750 εκατ. δολαρίων αποτελεί τον εκπαιδευτικό βραχίονα της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο, προσφέροντας δίνοντας δυνατότητες προσωπικής βελτίωσης καθώς και εκπαιδευτικό υλικό σε περισσότερους από 200 εκατομμύρια μαθητές και 10 εκατ. καθηγητές την τελευταία δεκαετία.

«Οι βελτιωμένες τεχνολογίες επιτρέπουν την εκπαίδευση περισσότερων δασκάλων με χαμηλότερο κόστος. Ως αποτέλεσμα, οι κυβερνήσεις δεν χρειάζονται να επιβαρύνονται με υψηλά κόστη, καθώς οι δάσκαλοι δεν είναι αναγκασμένοι να βγαίνουν από την αίθουσα» τονίζει η κυρία Woodman, μιλώνταςστο in.gr, στα πλαίσια του ετήσιου συνεδρίου του προγράμματος Partners In Learning, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Πράγα.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ανακοινώθηκε ότι η Microsoft ενισχύει το εν λόγω πρόγραμμα με επιπλέον 250 εκατ. δολάρια για την επόμενη πενταετία, όμως οι άνθρωποι της εταιρείας αναγνωρίζουν ότι τα δεδομένα στον εκπαιδευτικό τομέα δεν είναι τα ίδια σε σχέση με το παρελθόν.

«Τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις και η σωστή εκπαίδευση μπορεί να επηρεάσει ευεργετικά την κατάσταση σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα» τονίζει η κυρία Woodman, εστιάζοντας στη δημιουργία δεξιοτήτων.

Και υπερθεματίζει το ρόλο της εκπαίδευσης, ως αντίδοτο στην οικονομική κρίση, αν και αναγνωρίζει ότι οι λύσεις αυτού του τύπου δεν δίνονται αυθημερόν. «Η εκπαίδευση είναι η μόνη λύση προκειμένου η Ευρώπη να ξεπεράσει την κρίση. Απαιτούνται περισσότερα από 10 χρόνια προκειμένου να αλλάξει το εκπαιδευτικό μοντέλο, όμως είναι σίγουρο ότι έρχονται σημαντικές αλλαγές. Θα αλλάξει εντελώς ο τρόπος με τον οποίο διδασκόμαστε και μαθαίνουμε. Η μάθηση θα γίνει παγκόσμια και θα επιτρέψει την ομαδική εργασία».

Η λογική της μάθησης μέσα από την ομαδική εργασία ήταν εξάλλου βασικός άξονας στο έργο του εκπαιδευτικού κ. Δημήτρη Ράμμου, μέσω του οποίου η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε στο διαγωνιστικό κομμάτι του συνεδρίου Partners in Learning. Οι μαθητές του, στο 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά ασχολήθηκαν με τη «Διαδραστική Γεωμετρία», παρουσιάζοντας βασικές έννοιες με τη χρήση τραγουδιού, βίντεο και διαδραστικών κουίζ, δουλεύοντας σε ομάδες. Για το έργο του αυτό ο κ. Ράμμος είχε κερδίσει τη δεύτερη θέση στο αντίστοιχο πανευρωπαϊκό συνέδριο της Microsoft και μαζί της το «εισιτήριο» για το παγκόσμιο.

Αναφερόμενος στην εμπειρία του διαγωνισμού, ο κ. Ράμμος εστιάστηκε στο γεγονός ότι στα πλαίσια της διαδικασίας συγκρίνονται και παρατίθενται εργασίες από διαφορετικά περιβάλλοντα ανά τον κόσμο. «Έτσι, μπορείς να έχεις μέτρο σύγκρισης για την εκπαίδευση παγκοσμίως και αυτό το γεγονός είναι βασικό στοιχείο για την καριέρα του καθενός». Τόνισε ουσιαστικά ότι η συνεύρεση και αλληλεπίδραση με άλλους εκπαιδευτικούς είναι σημαντική για την εξέλιξη του δασκάλου.

Ως προς το εκπαιδευτικό κομμάτι του Partners in Learning, σύμφωνα με τον κ. Ράμμο, «αυτό που αλλάζει είναι ότι αξιολογείται η αποτελεσματικότητα όχι από τη δουλειά του εκπαιδευτικού αλλά από τη δουλειά των παιδιών. Παράλληλα, η διαδικασία της συνεργατικής μάθησης είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να βάζεις με σωστό τρόπο τους υπολογιστές στα σχολεία».

Σύμφωνα πάντως με την κυρία Woodman, η εκπαίδευση οφείλει να αναπτύσσει τους μαθητές ώστε να γίνουν και ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας, ανεξαρτήτως συνόρων. «Πλέον ο ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας είναι παγκοσμιοποιημένος. Κάθε εθνική οικονομία καλείται να ανταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο και η εξειδίκευση στην εκπαίδευση προσφέρει πλεονεκτήματα ανεξάρτητα από την εκάστοτε χώρα».

Εντούτοις, η Ευρώπη δείχνει να υστερεί ακόμα στον κεντρικό σχεδιασμό και την οργάνωση του συστήματός της. «Έχουμε Κοινή Αγροτική Πολιτική, όχι όμως και κοινή εκπαιδευτική πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση», τονίζει χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά της πάντως η Microsoft «τιμά» την ιστορία της ως επιχείρηση, βοηθώντας τους επιχειρηματίες. «Η ίδια η Microsoft ξεκίνησε ως εταιρεία startup και πλέον βοηθά τους νέους να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται προκειμένου να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση». Εντούτοις, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια εταιρεία τεχνολογίας, οι άνθρωποι της Microsoft ξεκαθαρίζουν ότι η τεχνολογία αυτή καθεαυτή δεν είναι η μόνη λύση. Δεν αντικαθιστά, αλλά αντίθετα ενισχύει τα εκπαιδευτικά εργαλεία.

in.gr

Sports in

Η μεγάλη βραδιά του Ολυμπιακού

Παραμιλάει η Ευρώπη με το νέο έπος του Ολυμπιακού με ήρωα τον Τζολάκη - Πύρινος κόσμος έκανε τη νύχτα μέρα στο Πασαλιμάνι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024